Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... KIMIDORI -
Suni Kul att du hittat till min blogg! Jag heter elin, 18 år och pluggar teknikprogrammet.

Jag en väldigt intresserad av webbdesign och det handlar bloggen mest om. Förut gjorde jag gratis designer åt alla som bad om det, men det blev för jobbigt tillslut därför skaffade jag denna blogg för att kunna göra tävlingar och liknande istället! :)





Svar på kommentar!

Det  jag har gjort är att jag lagt till en bakgrunds bild på #wrapper
#wrapper {text-align: left;width: 1048px;margin: 50px auto;padding: 10px;vertical-align: top;background: url("http://kimidori.blogg.se/eo/images/2012/wwrappersti_196452116.png");}
#wrapper {
text-align: left;
width: 1048px;
margin: 50px auto;
padding: 10px;
vertical-align: top;
background: url("http://kimidori.blogg.se/eo/images/2012/wwrappersti_196452116.png");
}
Så här ser min wrapper ut, men för att få den att passa eran måste man även flytta på #header, #contet & #side, har ni tur ser det bra ut direkt annars är det bara att använda koderna;
margin-left:0px;
margin-top:0px;
För att kunna flytta omkring på dom.Julle om Bara två lektioner idag sen helg!:
jag har en fråga.. hur har du gjort så att du har en genomskilnig "bakgrund" inte den gråa bakgrunden utan den som typ det vita med inläggen och det sitter på, alltså den som är mellan inläggen och bakgrunden? :)
Julle om Bara två lektioner idag sen helg!:
jag har en fråga.. hur har du gjort så att du har en genomskilnig "bakgrund" inte den gråa bakgrunden utan den som typ det vita med inläggen och det sitter på, alltså den som är mellan inläggen och bakgrunden? :)


Det  jag har gjort är att jag lagt till en bakgrunds bild på #wrapper,

#wrapper {
text-align: left;
width: 1048px;
margin: 50px auto;
padding: 10px;
vertical-align: top;
background: url("http://kimidori.blogg.se/eo/images/2012/wwrappersti_196452116.png");
}

Så här ser min wrapper ut, men för att få den att passa eran design måste man även flytta på #header, #contet & #side, har ni tur ser det bra ut direkt annars är det bara att använda koderna;
margin-left:0px;
margin-top:0px;
För att kunna flytta omkring på dom.

OM ni kommenterar att ni lånat BILDEN jag använde för att få det vita får ni låna den, annars får ni fixa en egen :)

Kommentera ♥ [1]


Kommentarer
Postat av: Julle

svar:

tack, :)

2012-04-21 @ 09:54:54
URL: http://juulle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Kom ihåg mig?
Trackback