Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... KIMIDORI -
Suni Kul att du hittat till min blogg! Jag heter elin, 18 år och pluggar teknikprogrammet.

Jag en väldigt intresserad av webbdesign och det handlar bloggen mest om. Förut gjorde jag gratis designer åt alla som bad om det, men det blev för jobbigt tillslut därför skaffade jag denna blogg för att kunna göra tävlingar och liknande istället! :)





Runda hörn

Runda hörn till designen verkar kanske svårt att skaffa, förut använde jag mig av bilder för att lägga dit hörnen. Men nu har jag hittat/ändrat och fixat ihop den perfekta koden som gör runda hörn väldigt enkelt!

För att välja hur runda hörnen ska vara ändrar du alla "10px" till den storlek du vill ha.
varför det är fyra koder är för att den ska passa alla olika webbläsare.

Gå in på > design > stilmall

För att få runda hörn på menyn:
Sätt koden direkt under "#side {"

För att få runda hörn där inläggen är:
sätt koden direkt under "#content {"

För att få runda hörn runt hela designen:
sätt koden direkt under "#wrapper {"

Hoppas det här hjälpte, lycka till!

Kommentera ♥ [0]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Kom ihåg mig?
Trackback