Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... KIMIDORI -
Suni Kul att du hittat till min blogg! Jag heter elin, 18 år och pluggar teknikprogrammet.

Jag en väldigt intresserad av webbdesign och det handlar bloggen mest om. Förut gjorde jag gratis designer åt alla som bad om det, men det blev för jobbigt tillslut därför skaffade jag denna blogg för att kunna göra tävlingar och liknande istället! :)





Smaskigt tips + länkningar!

Hade tidigare en tävling där ni skulle gissa vad bilderna högst upp föreställde, här har ni vinnarna och rätt svar!
 
1:  
Lovisa - Ris à la Malta kanske? =)
 
Delad 2a plats:
Lajkamaa - en gigantisk hemmagjord risifrutti! 
L I N N - Hemmagjord risifrutti? 
Gott och enkelt! Fuskade och köpte färdig risgrynsgröt ist för att koka egen, hoppas ingen hatar mig för det ;) Men den blev suuuper god! Den var ännu godare dagen efter dessutom. 
 
Så här gjorde jag: 
500g köpes risgrynsgröt
2dl vispgrädde
1tsk ÄKTA vanligsocker
0,5dl florsocker
1kg jordgubbar 
 
1: Vispade grädden med en shaker ist för elvisp, funkar nästan lika bra! 
2: Blanda den vispade grädden med kall gröt, florsocker & vanligsocker.
3: "Skalade" jordgubbarna sen mixade jag dom förstigt så det var lite små bitar kvar.
4: Sätt in i kylen och låt stå ett tag! 
 

Kommentera ♥ [1]


Kommentarer
Postat av: Moa

*Svar:* Jaha okey. Jag har ingen aning om hur man gör det .. men tack för svar! Då vet jag :)

2012-07-03 @ 20:03:33
URL: http://moasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Kom ihåg mig?
Trackback