Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... KIMIDORI -
Suni Kul att du hittat till min blogg! Jag heter elin, 18 år och pluggar teknikprogrammet.

Jag en väldigt intresserad av webbdesign och det handlar bloggen mest om. Förut gjorde jag gratis designer åt alla som bad om det, men det blev för jobbigt tillslut därför skaffade jag denna blogg för att kunna göra tävlingar och liknande istället! :)





Design tips! Skugga bakom designen!

Nånting många är ute efter är att få en snygg skugga runt designen så jag tänkte visa er hur nu!
Man sätter helt enkelt in denna kod;

-moz-box-shadow: 0 0 18px #bcbcbc;
-webkit-box-shadow: 0 0 18px #bcbcbc;
box-shadow: 50 0 18px #bcbcbc;
-moz-box-shadow: 18px #bcbcbc;
-webkit-box-shadow: 18px #bcbcbc;
box-shadow: 18px #bcbcbc;


1. beroende på vart man vill att skuggan ska hamna. I mitt fall har jag den på #content & #side, men man kan lika gärna sätta den under "#wrapper" som gör att det blir runt hela desigen tex: http://ttessanliindgren.blogg.se/ jag som designat den!


2. 18px är hur stor/utspridd man vill att den ska vara jag har valt 18px.


3. Varför man måste skriva det 3 gånger är för att koden ska funka till alla webbläsare, olika webbläsares koder stämmer inte alltid överens.


4. #bcbcbc är färgen du vill använda, har du inte photoshop finns bra hemsidor där du kan blanda färg och få fram namnet till den tex;

klicka på bilden för att komma dit!


Hjälpte detta? Vill ni att jag ska fortsätta med design tips? kommentera!

Kommentera ♥ [2]


Kommentarer
Postat av: Hanna Björkdahl

Vart lägger man in koderna?

Under inställningar? För det funkar inte...:/

2012-04-18 @ 14:34:57
URL: http://hannabjorkdahl.devote.se
Postat av: MARIA ♥ MAKE CUPCAKES NOT WAR

allt bra ikväll ?

2012-04-18 @ 19:00:10
URL: http://typiisktmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Kom ihåg mig?
Trackback