Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... KIMIDORI -
Suni Kul att du hittat till min blogg! Jag heter elin, 18 år och pluggar teknikprogrammet.

Jag en väldigt intresserad av webbdesign och det handlar bloggen mest om. Förut gjorde jag gratis designer åt alla som bad om det, men det blev för jobbigt tillslut därför skaffade jag denna blogg för att kunna göra tävlingar och liknande istället! :)





Svar på kommentar

Hanna om Godnatt!:
Skulle du kunna göra ett inlägg om hur man får två menyer? :) jätte snyggt


MITT SVAR:
Alltid lika svårt att svara på sånna här frågor eftersom jag inte vet på vilken nivå ni är på. Kortfattat så kan jag säga att jag gjort en ny #side som jag kallar #side2 i stilmallen och även en ny <div id=side2">det du vill ha i menyn</div> i kodmallarna.

i stilmallen kopierar jag hela #side och klistrar in det i #side2 och placerar den på rätt ställe med hjälp av float & margin. även <div id=side2"> måste plaseras på rätt ställe, vill man ha den nya menyn på vänster sida sätter man in <div id=side2">det du vill ha i menyn</div> ovanför <div id=content">

Ni måste dessutom ändra bredden på #wrapper {, min är 1090px. Hur bred wrappern är lika med hur bred hela designen får vara, är wrappern för smal kommer den nya menyn alltså hamna under istället för bredvid inläggen eftersom det är för smalt

Ska jag förklara exakt i detalj blir inlägget hur långt som helst & då orkar nog ingen ens försöka! Men nu har ni iallafall lite hjälp. Tipsar er annars om att köpa en design av mig, då kan man be om att få två menyer, läs mer här.

Kommentera ♥ [5]


Kommentarer
Postat av: Ebba Gréen

Fina designer du gör!

Allt bra med dig idag?:)

2012-05-28 @ 16:04:22
URL: http://ebbaalexandra.blogg.se/
Postat av: Ebba Gréen

sv; Där ser man! Det är jag med. Vad är det för ''fel'' på dig? :)

2012-05-28 @ 16:09:51
URL: http://ebbaalexandra.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv: Jo, vi var och gjorde en sak i stan så då åt jag lunch där :)

2012-05-28 @ 16:13:20
URL: http://pequena.webblogg.se/
Postat av: EmmaRingdahl-photo

sv: tack för du sa det! ;)

2012-05-28 @ 17:18:29
URL: http://mylifeasemmsan.blogg.se/
Postat av: s i m o n e

tack det var ett jättebra :) har försökt på mig det där många gånger så nu ska det förhoppningsvis gå lite bättre :)

2012-05-28 @ 17:20:10
URL: http://twiceaday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Kom ihåg mig?
Trackback